Ένας ευφάνταστος ταχυδρόμος

στις
Looking for Eric Steve Evets, Eric Cantona

Αν δεν υπάρχει αύριο, δεν υπάρχει ζωή: Στο «Αναζητώντας τον Έρικ», ένας αληθινός ποδοσφαιριστής, εμπλέκεται στη άχαρη και μουντή ζωή του ταχυδρομικού υπαλλήλου επαναφέροντας τη χαμένη από τη νεότητα γυναίκα του, την πίστη στη ζωή. Μια ταυτοπροσωπία που δεν οδηγεί στην αρρώστια αλλά στην ευτυχία.

Κεν Λόατς, Πωλ Λάβερτι

Δημιουργικά δίδυμα στον κινηματογράφο: Πωλ Λάβερτι, Κεν Λόατς

Ο Πωλ Λάβερτι (Paul Laverty) γεννήθηκε στην Ινδία, στην Καλκούτα, από πατέρα Σκωτσέζο και μητέρα Ιρλανδή. Στη Ρώμη τελειώνει τη Φιλοσοφική Σχολή στο Γρηγοριανό Πανεπιστήμιο ενώ αργότερα στη Γλασκώβη τελειώνει τη Νομική Σχολή παίρνοντας το δίπλωμα του δικηγόρου για να εργασθεί σε μια μεγάλη νομική εταιρεία.

Στα μέσα των 80’s πηγαίνει στη Νικαράγουα όπου ζει εκεί τρία χρόνια δουλεύοντας σε ανθρωπιστικές οργανώσεις. Παράλληλα πηγαίνει στη κοντινή Γουατεμάλα και στο Ελ Σαλβαδόρ – κράτη αμφότερα που μαστίζονταν από εμφυλίους πολέμους.

Το 1984 κατά την εποχή (τρία χρόνια) που έζησε στο Λος Άντζελες, του απονέμεται το βραβείο του ιδρύματος Φουλμπράιτ (Fullbright Award), για την ανθρωπιστική δράση του.

Από την εποχή της Κεντρικής Αμερικής ο Πωλ Λάβερτι, ξεκίνησε μια στενή συνεργασία με τον Βρετανό σκηνοθέτη Κεν Λόατς (Ken Loach) – αποτέλεσμα της οποίας υπήρξαν πολλά δυνατά κινηματογραφικά έργα με σενάριο δικό του ή συνεργασία: Ο άνεμος χορεύει με το κριθάρι, Το μερίδιο των αγγέλων, Εγώ ο Ντάνιελ Μπλέικ, Sweet Sixteen . Σε σενάριο δικό του και η ταινία του 2009, «Αναζητώντας τον Έρικ» (Looking for Eric ).

Looking for Eric - Steve Evets
Αναζητώντας τον Έρικ – Steve Evets

Το να φαντάζεσαι ότι είσαι ο Γκάντι, ο Νέλσων Μαντέλα, ο Έλβις, ο οποιοσδήποτε γνωστός άνθρωπος είναι κάτι που μπορείς να το κάνεις όμως το να ζεις δίπλα του, να μιλάς μαζί του, ν’ ακούς τις συμβουλές του – είναι κάτι που μόνο ο Έρικ μπορούσε να κάνει…


Αναζητώντας τον Έρικ (2009) on IMDb

Στην ταινία αυτή, μεταφερόμαστε σε μια συνοικία στο Βόρειο Λονδίνο. Εκεί ζει ο Έρικ Μπίσοπ ένας φτωχός υπάλληλος των Ταχυδρομείων με τους δύο θετούς γιους του ο ένας εκ των οποίων είναι μαύρος. Περνάει μια δύσκολη περίοδο στη ζωή του τσακισμένος από μια σοβαρή κατάθλιψη η οποία εκδηλώνεται με βίαιες αντιδράσεις μέσα στο σπίτι με στιγμές εκτόνωσης από την παρουσία δίπλα του του διάσημου ποδοσφαιριστή Ερίκ Καντονά – είδωλο που είχε από νέος: αυτός του μιλάει, τον συντροφεύει και ακούει τα βάσανα του δίνοντας του κουράγιο, αλλά εις μάτην, ο Έρικ δεν ακούει τυλιγμένος στη σιωπή του παρελθόντος του.

Ο κινηματογράφος δεν μπορεί απλά να αντιγράφει τη ζωή. Πρέπει να δημιουργεί δική του άποψη για τη ζωή. Σήμερα δεν γίνονται ταινίες που να δημιουργούν άποψη. Ανησυχώ πολύ για το μέλλον του κινηματογράφου

Θόδωρος Αγγελόπουλος – Φεστιβάλ Κανών όταν προβλήθηκε η ταινία του «Η Αιωνιότητα και μια μέρα»

Εξέλιξη σεναρίου: Μια μέρα ο αόρατος συνομιλητής του τον προτρέπει να ανοίξει το μπαούλο όπου κρύβει τις αναμνήσεις της παλιάς ζωή του: ήρθε η ώρα του λέει να αντιμετωπίσουμε το παρελθόν, όσο οδυνηρό κι αν είναι. Σιγά σιγά ο Έρικ αναβιώνει στο ίνδαλμα του τη ζωή του εξιστορώντας τα κύριε περιστατικά της: πως γνωρίστηκε με τη γυναίκα του, γιατί έφυγε από το σπίτι παρατώντας τη με ένα μωρό. Κάνοντας αναδρομές στο παρελθόν η ζωή του Έρικ προβάλει ανάγλυφα: ο χορός, τα μπλε παπούτσια, ο έρωτας με τη Λίλη, οι σχέσεις με τον σιδερά πατέρα του. Το παρόν είναι όμως πάντα εδώ: οι συνάδελφοι του στο Ταχυδρομείο, οι παμπς όπου πίνουν άφθονες μπίρες και βλέπουν ματς. Στο σπίτι το ίδιο: τηλεοράσεις παντού αναμμένες με το ματς όπου οι γιοι του με την παρέα τους βλέπουν το θέαμα και τρώνε έτοιμα φαγητά. Όμως μια μέρα ο Έρικ θα ανακαλύψει ένα κρυμμένο περίστροφο στο πάτωμα.

Ανατροπές σεναρίου: Αυτή είναι η αναπάντεχη εξέλιξη καθώς μαθαίνει πως ο γιος του έχει εμπλακεί σε μια συνοικιακή μαφία. Από την άλλη η παράλληλη ιστορία της κόρης του με το εγγόνι που βγάζει βόλτα αιτία για μια επανασύνδεση με την τέως γυναίκα του. Το παρελθόν αν και τυλιγμένο στο πέπλο της σκοτεινής απελπισίας έρχεται για να γίνει πιο φωτεινό το παρόν του Έρικ. Κι αυτό οφείλεται στον ποδοσφαιριστή σκιά του Έρικ Καντονά – άσσο της Μάντσεστερ είδωλο της νεανικής ζωής του Έρικ. Ναι είναι αλήθεια μας λέει ο σκηνοθέτης δια στόματος Ερικ Καντονά: τίποτε δεν χάνεται όλα μπορούν να κερδηθούν. Ακολουθεί ένα κωμικό κρεσέντο με τους συναδέλφους του Έρικ Μπίσοπ να εξουδετερώνουν τον μαφιόζο κάτοχο του πιστολιού που έκρυβε στο σπίτι του Έρικ με αστεία πλην όμως απειλητικά πλάνα στο πολυτελές σπίτι του εκβιαστή μαφιόζου.

Αναζητώντας τον Έρικ Steve Evets (L), Eric Cartona
Αναζητώντας τον Έρικ – Steve Evets, Eric Cantona

«Χρειάζεσαι λίγη εκπαίδευση για να φέρεις πίσω τον έρωτα της ζωής σου»

Cannes official Τίτλος: Αναζητώντας τον Έρικ (Looking for Eric)
Σκηνοθεσία: Κεν Λόατς (Ken Loach)
Σενάριο: Πωλ Λάβερτι (Paul Laverty)
Πρωταγωνιστούν: Steve Evets (Eric Bishop), Eric Cantona, Stephany Bishop (Lilly), Lucy-Jo Hudson (Sam)
Έτος: 2009
Είδος: Κοινωνικό, Κωμωδία
Διάρκεια: 116΄
Τόποι γυρισμάτων: Μάντσεστερ (Manchester, England),
Τιμητικές διακρίσεις (κυριότερες): Βραβείο Κάνες 2009 στον Κεν Λόατς για το σύνολο του έργου του (Ecumenical Prize Jury), Υποψηφιότητα Χρυσού Φοίνικα Κάνες, 2009, European Film Awards 2000: Steve Evets, Υποψηφιότητα European Actor.
Αξιολόγηση: 💚💚💚💚
Δες το τρέιλερ της ταινίας εδώ

Αναζητώντας τον Έρικ, 2009 – Δεν είμαι ένας άνθρωπος, είμαι ο Καντονά

Λεπτομέρειες: (1)Στο κέντρο όπου ο νεαρός Έρικ γνωρίζεται με τη Λίλη παίζουν ροκ εντ’ρολ όπου φοράει το μπλε παπούτσια – χορεύοντας στο τραγούδι του Έλβις Blue Suede Shoes – σκηνή όπου ερωτεύονται με τη Λίλη.
(2) Στη φωτογραφία του τέλους με όλους τους πρωταγωνιστές φοράει τα ίδια με την παλιά εποχή μπλε παπούτσια.
(3) Πρέπει να τονισθεί ιδιαίτερα πως οι διάλογοι του έργου είναι στο ιδίωμα cockney, της Αγγλικής γλώσσας – με λίγα Γαλλικά όταν ο ταχυδρομικός υπάλληλος Έρικ μιλάει με το Γάλλο ποδοσφαιριστή Ερίκ.



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *