Magiko Kouti Home





Ειδήσεις - Γεγονότα Από 2002/ Αξιοσημείωτα
>Πολιτική >Πολιτιστικά >Περίεργα >Ατυχήματα >Τέχνες
Πολιτική
Πλήγμα, όχι εξάρθρωση

06/11/02 Αθήνα Δεν έχουν συλληφθεί όλοι οι τρομοκράτες, εκτιμά ο Κ.Μητσοτάκης
Κων/νος Μητσοτάκης Πρωθ/ργός της Ελλάδαςς 1985-'87Την εκτίμηση ότι η τρομοκρατία στην Ελλάδα δεν περιορίζεται στα πρόσωπα που βρίσκονται μέχρι τώρα προφυλακισμένα στον Κορυδαλλό διατύπωσε ο επίτιμος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, στην εκπομπή του Mega «Οι φάκελοι» του Αλέξη Παπαχελά.
Ο κ. Μητσοτάκης πρόσθεσε ότι δεν είναι βέβαιος «ότι αποκλείεται να υπάρξει κάποιο περιθωριακό χτύπημα ακόμα και πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες» και διατύπωσε αμφιβολίες αν όλοι οι εκτελεστές είναι Έλληνες. «Πρέπει να αναζητήσουμε μέχρι τέλους ποιοι κρύβονται πίσω. Η πρόβλεψή μου είναι ότι αυτό μπορεί να έχει ένα πολιτικό κόστος για τη σημερινή κυβέρνηση και πρέπει να δούμε εάν ο κ. Σημίτης είναι σε θέση, θέλει και ενδεχομένως αν μπορεί να αναλάβει συτό το κόστος», είπε ο επίτιμος πρόεδρος της ΝΔ, αρνούμενος όμως ότι έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι το ΠΑΣΟΚ βρίσκεται πίσω από την τρομοκρατία.

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=416786&lngDtrI

Πολιτιστικά
Τον Κο Γαβρά υποδέχθηκε την Τρίτη ο Ευάγγελος.Βενιζέλος στο υπουργείο Πολιτισμού

05/11/02 Αθήνα Η προετοιμασία της φιλόδοξης μουσικοχορευτικής παράστασης που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης σε σκηνοθεσία Κώστα Γαβρά βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε το μεσημέρι της Τρίτης ο διεθνούς φήμης σκηνοθέτης με τον Ευάγγελο Βενιζέλο.
Απευθυνόμενους στους δημοσιογράφους, ο υπουργός Πολιτισμού επισήμανε ότι μαζί με τον Κ.Γαβρά επεξεργάστηκαν κάποιες λεπτομέρειες της επικείμενης εκδήλωσης στη Νέα Υόρκη, η οποία υπό πολύ καλούς όρους -όπως τόνισε ο Ευ.Βενιζέλος- θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο. «Ξέρετε ότι ετοιμάζουμε μία μεγάλη συνεργασία στην αίθουσα της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης με το American Ballet Theater και με Έλληνες καλλιτέχνες, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του κ. Γαβρά. Αυτό το πρόγραμμα είναι πολύ φιλόδοξο, πολύ σημαντικό για τους επικοινωνιακούς και τους πολιτιστικούς μας στόχους, γιατί εκπέμπει πολλά μηνύματα, ελληνικά, οικουμενικά» τόνισε ο Ευ.Βενιζέλος.
Συνεχάρη, δε, τον Κώστα Γαβρά για το παράσημο που του απένειμε η κυβέρνηση της Χιλής και μιλώντας προς τους δημοσιογράφους υπογράμμισε:

«Είναι πολύ σημαντικό μετά από τόσα χρόνια να διατηρείται αυτή η μνήμη και χαίρομαι γιατί ο Κώστας Γαβράς σε διεθνές επίπεδο συμβολίζει αυτό το φρόνημα της ελευθερίας και της αντίστασης, όπως αποτυπώνεται στην έβδομη, κυρίως, τέχνη».Από πλευράς του, πάντως, ο σκηνοθέτης αρνήθηκε να αποκαλύψει λεπτομέρειες του σχεδιασμού της παράστασης, επισημαίνοντας ότι αυτό θα γίνει όταν ολοκληρωθεί η προεργασία της. Όσον αφορά στη νέα του ταινία Αμήν, ο Κ.Γαβράς αρκέστηκε να δηλώσει ότι στα τέλη Νοεμβρίου θα γίνει η επίσημη παρουσίασή της.

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=416631&lngDtrID=253
Περίεργα
Βιβλίο της NASA επιχειρεί να «πείσει» ότι οι Αμερικανοί πάτησαν στη Σελήνη

07/11/02 Ουάσινγκτον Απάντηση στις αμφισβητήσειςΝάσα Προσελήνωση 1969
Για πολλά χρόνια μετά το 1969, τα σενάρια ότι οι Αμερικανοί ουδέποτε προσεδαφίστηκαν στη Σελήνη και πως η όλη υπόθεση ήταν μια καλή σκηνοθεσία της NASA έδιναν και έπαιρναν. Προκειμένου λοιπόν να πειστούν και οι πλέον δύσπιστοι για το εγχείρημα, η NASA θα εκδώσει σχετικό βιβλίο. Παρά τις σχετικές αποδείξεις περί του εναντίου, οι θεωρίες συνωμοσίας, που αναπτύχθηκαν κυρίως την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου, εξακολουθούν να διαδίδονται και να κάνουν πολλούς να δυσπιστούν για το γεγονός της προσεδάφισης των Αμερικανών στη Σελήνη.

Στην προσπάθεια να καταπολεμηθούν όλες αυτές οι θεωρίες, η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία ζήτησε από τον Τζέιμς Όμπεργκ -εκ των πλέον σημαντικών συγγραφέων σε θέματα αεροδιαστημικής- να συγγράψει ένα βιβλίο, το οποίο πιστεύεται ότι θα διευθετήσει οριστικά το ζήτημα, όπως μεταδίδει το BBC.
Τα επιχειρήματα των αμφισβητιών αναφέρονται μεταξύ άλλων στο γεγονός ότι στο βίντεο της NASA -που δείχνει τον Νιλ Αρμστρονγκ και τον Έντουιν Όλντριν να πατούν στο φεγγάρι τα αστέρια δεν φαίνονται στον ουρανό και ότι η αμερικανική σημαία, την οποία τοποθέτησαν οι αστροναύτες, μοιάζει να πάλλεται σαν να υπάρχει αέρας, που φυσικά δεν υπάρχει στη Σελήνη.

Ωστόσο, η NASA τονίζει ότι η εξήγηση είναι απλή. Πριν τοποθετηθεί η αμερικανική σημαία στο έδαφος της Σελήνης, οι αστροναύτες την είχαν διπλώσει με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν πτυχές. Στην ατμόσφαιρα της Γης, οι πτυχές εξαφανίζονται αμέσως, αλλά στη Σελήνη παρέμειναν, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας Το Βήμα. Η ιδέα της έκδοσης βιβλίου ανήκει στον Ρότζερ Λαούνιους, πρώην διευθυντή της Υπηρεσίας Ιστορίας της NASA. «Με απασχολούσε εδώ και καιρό ότι κυκλοφορεί αυτή η ιστορία ότι ουδέποτε προσεδαφιστήκαμε στη Σελήνη. Ατομα μάλιστα μας τηλεφωνούσαν συχνά για να μας ρωτήσουν πώς να απαντήσουν σε αυτή τη θεωρία, κυρίως δάσκαλοι» εξηγεί ο Λαούνιους.

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=417304&lngDtrID=252
Ατυχήματα
Τουλάχιστον 12 οι νεκροί από τον τυφώνα Χάτο
Hato Hurricane

24/8/'17 Χογκ-Κογκ Τουλάχιστον 12 άτομα έχασαν τη ζωή τους από το πέρασμα του τυφώνα Hato στη Ν. Κίνα, συγκεκριμένα από το Χογκ-Κογκ. Η ταχύτητα των ανέμων ανήλθε σε 207 χλμ την ώρα Περισσότερα

Τουλάχιστον25 άτομα έχασαν τη ζωή τους σε σύγκρουση οχημάτων

06/11/02 Κάιρο Τραγικό αυτοκινητικό δυστύχημα
Κάϊρο - Ατύχημε με λεωφορείοσημειώθηκε το πρωί της Τετάρτης λίγα χιλιόμετρα έξω από την αιγυπτιακή πρωτεύουσα, όταν λεωφορείο συγκρούστηκε μετωπικά με φορτηγό. Από τη σύγκρουση έχασαν τη ζωή τους τουλάχιστον 25 άτομα, ενώ δεκάδες είναι οι τραυματίες.
Πηγή: ΑΠΕ/Γαλλικό 
Αυτό το κείμενο εκτυπώθηκε από το in.gr,στη διεύθυνση

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=416813&lngDtrID=245
Σταμάτησαν οι κινητήρες του αεροσκάφους της Luxair πριν από τη συντριβή του

08/11/02 Λουξεμβούργο Τα πρώτα στοιχεία της έρευνας
Αεροπορική τραγωδία στο ΛουεμβούργοΟι κινητήρες του Fokker 50 της Luxair, το οποίο κατέπεσε την Τετάρτη στο Λουξεμβούργο, σταμάτησαν να λειτουργούν λίγο πριν συντριβεί το αεροσκάφος στο έδαφος. Αυτό προκύπτει από τα πρώτα στοιχεία της έρευνας στα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους, τα οποία «έδειξαν ταχεία μείωση ισχύος στους δύο κινητήρες κατά την προσέγγιση του αεροσκάφους στο έδαφος, όπως και τη διακοπή της λειτουργίας τους»

Το Γραφείο Τύπου της κυβέρνησης του Λουξεμβούργου, επικαλούμενο πληροφορίες της εισαγγελίας και των ερευνητών των αιτιών του δυστυχήματος, σημείωσε επίσης πως «τα στοιχεία που διαθέτουμε σήμερα δεν επιτρέπουν ακόμη να διευκρινίσουμε τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος» και προσέθεσε ότι «οποιαδήποτε υπόθεση, σε αυτό το στάδιο» για τα ακριβή αίτια της αεροπορικής τραγωδίας «θα ήταν μόνον εικασίες».

Το Fokker 50 της Luxair, το οποίο πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Βερολίνο-Λουξεμβούργο, κατέπεσε την Τετάρτη το πρωϊ σε περιοχή κοντά στο αεροδρόμιο του Λουξεμβούργου, καθώς πραγματοποιούσε ελιγμό προσέγγισης του εδάφους για να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο.
Είκοσι από τους 22 επιβαίνοντες σκοτώθηκαν: 15 Γερμανοί, τέσσερις Λουξεμβούργιοι και ένας Γάλλος. Οι δύο μόνοι επιζήσαντες είναι ο Λουξεμβούργιος πιλότος του αεροσκάφους και ένας Γάλλος επιβάτης.  Την Παρασκευή ολοκληρώθηκαν οι διαδικασία αναγνώρισης των θυμάτων από τους συγγενείς τους. Φίλοι και οικείοι των νεκρών επισκέφθηκαν το σημείο της τραγωδίας και συμμετείχαν σε επιμνημόσυνη δέηση, παρουσία του Μεγάλου Δούκα του Λουξεμβούργου Ερρίκου και του πρωθυπουργού της χώρας Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ.  Πηγές: ΑΠΕ/Γαλλικό, Associated Press 
Αυτό το κείμενο εκτυπώθηκε από το in.gr, στη διεύθυνση

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=417591&lngDtrID=245
Τέχνες
Πανταζής Περικλής Στην Παραλία, πίνακας 1879

Στην Ακρογιαλιά - λεπτ.Βλέποντας κανείς αυτόν τον πίνακα δεν είναι δύσκολο να φανταστεί τον Περικλή Πανταζή να έχει στήσει το καβαλέτο του λίγα μέτρα πιο πίσω από τα παιδιά που παίζουν αμέριμνα σε κάποιο παραθαλάσσιο θέρετρο των Βρυξελλών.

Έχει εγκαταλείψει τη θαμπή ατμόσφαιρα του εργαστηρίου του και τώρα βρίσκεται μπροστά στην υγρή διαφάνεια του Βελγικού τοπίου, λουσμένος στο πρωινό φως, εκτεθειμένος στη δροσερή αύρα της Άνοιξης. Το πέρασμά του από το Παρίσι μερικά χρόνια πριν, τον έχει ήδη εξοικειώσει με τη δουλειά των πρωτοπόρων Γάλλων υπαιθριστών της δεκαετίας του 1830 κει ξέρει καλά ότι "τρεις πινελιές εκ του φυσικού αξίζουν δύο μέρες δουλειάς στο εργαστήριο", όπως έλεγε ο συνάδελφός του Boudin.

Αυτό που ενδιαφέρει το νεαρό ζωγράφο δεν είναι να αποτυπώσει περιγραφικά το τοπίο. Αισθάνεται απελευθερωμένος από αυτήν την υποχρέωση μια και η φωτογραφία που ήδη μετράει μισόν αιώνα ζωής, φαίνεται ότι αναλαμβάνει αποφασιστικά πλέον αυτό το ρόλο.

Εκείνο που πραγματικά τον ενδιαφέρει είναι να συλλάβει τον παλμό, την ζωντάνια και -γιατί όχι- την εσωτερική ομορφιά και την αλήθεια του τοπίου. Αντιμετωπίζει το θέμα του με την ματιά κάποιου που εμπιστεύεται μόνο αυτό που βλέπει και όχι αυτό που ξέρει για τον κόσμο. Ένα φόρεμα ή ένα πρόσωπο υποδηλώνονται με μια-δύο γρήγορες πινελιές έστω κι αν όλοι ξέρουν ότι υπάρχουν σημαντικές λεπτομέρειες που εσκεμμένα παραλείπονται. Η υφή της ατμόσφαιρας και το φως εκείνης ακριβώς της ανοιξιάτικης μέρας  προσδιορίζουν τις φόρμες, τους όγκους και τα χρώματα της σύνθεσης.

Σήμερα έχουμε συνηθίσει αυτού του είδους την καλλιτεχνική αναπροσαρμογή της πραγματικότητας, που όπως πιστεύουν πολλοί πλησιάζει περισσότερο τη λειτουργία του ματιού που τείνει να σαρώνει το χώρο επιλέγοντας πληροφορίες παρά να εστιάζεται σ΄ένα συγκεκριμένο σημείο. Το 1879 όμως τέτοιου είδους ανησυχίες αμφισβητούσαν ευθέως την ευρωπαική ακαδημαϊκή παράδοση που παρέμενε προσκολλημένη σε μία προσεκτική, ορθολογιστική, κλινικά μελετημένη αναδιάταξη του τοπίου και τον αποκλεισμό του αυθόρμητου, του απρόοπτου ή του τυχαίου. Ανάλογες ανησυχίες με αυτές του Πανταζή διατυπώνουν και οι Γάλλοι ιμπρεσιονιστές που ήδη με την πρώτη τους έκθεση to 1874 έχουν θέσει δυναμικά το στίγμα της ευρωπαϊκής πρωτοπορίας στα τέλη του 19ου αιώνα.

Ο πρόωρος θάνατος του Πανταζή το 1884 ,όπως άλλωστε και αυτός του Ι. Αλταμούρα έξι χρόνια νωρίτερα, αφήνουν ερωτηματικά για το αν και κατά πόσο τα καινοτομικά στοιχεία του έργου τους θα μπορούσαν να συμβάλλουν ουσιαστικά στη διαμόρφωση ενός ελληνικού μοντερνισμού ή τουλάχιστον να αξιοποιηθούν ευρύτερα προς αυτή την κατεύθυνση. Κατά τον Ε. Φραντζισκάκη "η συμβολή της ιδιοφυίας του Π.Πανταζή στην εξέλιξη της νεοελληνικής ζωγραφικής θα ήταν αποφασιστική".
Σήμερα ο Π. Πανταζής, μαζί με τους G.Vogels και J.Ensor θεωρούνται ως οι πρωτοπόροι εκπρόσωποι του βελγικού ιμπρεσιονισμού. >>Τέχνες - Πανταζής 🌼

«Είμαι ένας αποτυχημένος καλλιτέχνης» δηλώνει ο Γούντι Αλεν

29/10/02 Ρώμη: «Αποτυχημένος καλλιτέχνης»
Γούντυ Άλλεν - Συν/ξη στην Ιταλία στα πλαίσια της προώθησης του Hollywood Endingείναι ο χαρακτηρισμός που χρησιμοποίησε ο Γούντι Αλεν για να περιγράψει τον εαυτό του.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους στην Ιταλία, όπου βρίσκεται για να προωθήσει την τελευταία του ταινία Hollywood Ending (Παίζοντας στα τυφλά /2002).

Ο Αμερικανός σκηνοθέτης στη συνέντευξη του δήλωσε χωρίς πολλές περιστροφές, ότι το υποκριτικό του ταλέντο δεν θα μπορούσε να συγκριθεί με αυτό ενός ηθοποιού σαν τον Τζακ Νίκολσον.

«Έαν έπρεπε να περιγράψω τον εαυτό μου με λίγες λέξεις, θα έλεγα ότι είμαι ένας αποτυχημένος καλλιτέχνης. Δεν είμαι καν ηθοποιός. Ο Ντάστιν Χόφμαν είναι ηθοποιός, ο Τζακ Νίκολσον επίσης, αλλά εγώ δεν είμαι» είπε χαρακτηριστικά ο βραβευμένος τρεις φορές με Όσκαρ σκηνοθέτης. Όσο για το Χόλιγουντ και την κινηματογραφική παραγωγή της χώρας του, επισήμανε πως δαπανώνται πάρα πολλά εκατομμύρια για «ανόητες ταινίες».

Μίλησε με κολακευτικά λόγια για τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο ξεχωρίζοντας μάλιστα και τον Ισπανό σκηνοθέτη Πέδρο Αλμοδόβαρ, αλλά για το Χόλιγουντ δεν είχε και πολλά καλά να πει:

«Πάντα στεκόμουν κριτικά απέναντι στο Χόλιγουντ. Είναι ένα μέρος, όπου οι άνθρωποι σπαταλούν τεράστια ποσά και τελικά κάνουν ελάχιστες αξιοπρεπείς ταινίες. Εάν συγκρίνω τις αμερικανικές ταινίες με τις ευρωπαϊκές που έβλεπα, όταν ήμουν παιδί, οι δεύτερες μπορώ να πω πως είναι πολύ πιο αυθεντικές και ευρηματικές και τελικά συνεισέφεραν πολύ περισσότερο στο να θεωρείται ο κινηματογράφος τέχνη»

προσέθεσε ο Γούντι Αλεν.Και τελικά για τον... μουσικό εαυτό του λέει: «Αν δεν ήμουν διάσημος, κανείς δεν θα ερχόταν στις συναυλίεςμου. Είμαι ακόμη πιο μέτριος κλαρινετίστας».

Συνέντευξη Woody Allen

Αυτό το κείμενο εκτυπώθηκε από το in.gr,στη διεύθυνση

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=414774&lng
back Top

Περικλης Πανταζης - Στην Ακρογιαλια - Λεπτ.
Hangman

© magikokouti 2020 | Ειδησεις - Γεγονοτα | 17-dec-20